Home Myanmar Bagan

Bagan

written by Gemma 06/20/2009

A Bagan ens hi hem estat 3 dies i mig. Es sufucient, tot i que un dia de mes tampoc sobra 🙂 La primera tarda ens vam limitar a instalarnos a l’hotel Thante hotel de Nyaung U, i a passejar per Nyaung U buscant un hotel per canviar. El thante esta be (25$ si reserves per agencia), pero l’aigua de la piscina era verda (l’haviem triat per la piscina) i estava massa lluny del centre de Nyaung U. Finalment, l’endema al mati ens vam instalar al Aungmingalar Hotel, on teniem una habvitacio triple xulissima per 18$, pero el personal era bastant menys agradable… que hi farem!

Myanmar - 1990||volanthevist||3725785765

Nyaung U ens va sorprendre perque ens imaginavem un poblet, tipus Nyaungse, i resulta que son 4 carrers, i hi ha vida nomes en dos :O L’endema d’arribar vam agafar un cotxe de cavalls (superguiri, sisi, pero queia un sol!) per 11$ tot el dia. Ens va portar als principals monuments de Old Bagan i de les rodalies, pero no ens va agradar gaire l’experiencia. El paio era bastant borde, i com que no vam voler anar a cap de les botigues on deu tenir comissio, doncs tirava pel dret. Tot i que els transport no ens va convencer, els temples ens van encantar. La llastima es que el Govern ha tancat els mes alts i els mes macos, perque ningu hi pugui pujar. Aixi, per veure les millors vistes, s’ha d’anar a una torre que han edificat al mig dels temples (5$ per persona) i fan mes negoci. Tot i que ja s’ha de pagar 10$ per cap nomes per entrar a Bagan!

Myanmar - 3392||volanthevist||3725794885 Myanmar - 1937||volanthevist||3726591734
Bagan - El paradĂ­s||volanthevist||3725795475 Myanmar - 3361||volanthevist||3725794821 Myanmar - 2074||volanthevist||3726592776

Veient que les distancies entre els temples son molt petites (el mapa de la lonely enganya molt!) i que es pot fer tot perfectament en bici, l’endema en vam llogar dues per 1$ cadascuna i vam anar a fer la zona sur. Els temples son menys impressionants, pero al anar sols i en bici, ens vam divertir molt.  El Jere us explica 4  batalletes seves mes abaix 🙂

Al final del dia, vam veure la posta de sol al lloc on va tothom a veure-la: i la veritat, tot i que hi ha alguns llocs alternatius…aquest es el lloc. Precioses les vistes, tot i que al final es va posar a ploure, i posta, posta…no en vam veure, jeje.

Myanmar - 3501||volanthevist||3726602136

El dia seguent vam llogar una mena de jeep de la segona guerra mundial per anar al Monte Popa (20$). Es una excursio d’un mati, i com que es un dels  llocs mes sagrats de Myanmar suposo que s’ha de fer, pero no hi ha gaire cosa a veure… Aixo si, es xulo perque esta ple de monos per tot arreu! Grans, petits, mitjans, amb cries… una passada! Al Jere, de nou, va estar apunt de ser enganxat per un mono furios…sort que es rapid de reflexes! La veritat es que son “monos” (jeje) pero fan una mica de por…

De tornada a l’hotel, el nostre Jeep anava a tota castanya, i ens vam marejar :S Vam arribar a l’hotel blancs! I ens vam passar la tarda recuperant-nos i visitant la Swezigon Paya (davant del nostre hotel).

Myanmar - 2290||volanthevist||3725787689

I aquest mati, de nou a agafar el bus volador de yangon airways!

———

Mas que 4 batallitas, hay que contar 3 cosillas que nos han sucedido pero que no tienen nada que ver con Birmania:

– Hemos visto una pelea callejera. Entre los dos taxistas que nos querian llevar a visitar Bagan.

– He hecho llorar a una ninya. No queria comprarle las postales…

– Le pegue una patada a un palo y ahora tengo un tajo de 2cm en todo el dedo gordo del pie. Nunca subestimes llevarte Yodo a un viaje.