Home Indonesia Tanjung Puting

Tanjung Puting

written by Gemma 06/16/2011

Arribar a Tanjug Puting va ser més fàcil del que ens esperavem. Haviem decidit anar a Kumai i buscar-nos la vida allà, ja que els preus que haviem demanat des de casa se’n anaven una mica de pressupost. A Banjarmasin, però, en Joe de Borneo Homestay ens va fer un bon preu (en comparació amb el que haviem llegit) pels tres dies de tour, amb tot iclòs. Entrada al parc, àpats, recollida a l’aeroport a l’anada i transport per la tornada. Tot per 3.200.000 rupies.
I la veritat és que tot va ser excel·lent. El nostre guia, el Maoritz, molt maco. i el “boat” era un Satria 4 del Majid, un vaixell per 6 persones on anavem els dos sols! Com reis 🙂 Dormiem a coberta amb matalassos i mosquitera, amb la jungla de fons.

Pel camí vam veure alguna orangutans salvatges, abans d’entrar al territori del parc, i ja a dins alguns cocodrils (n’està ple!) i monos de cua llarga.
GJE_3492||volanthevist||5835926286

El primer dia vam visitar el camp 1 (mosquits a patades, sort del Goibi!) on vam veure els primers orangutans. El segon dia, Camp Leakey, festival. És el camp on més orangutans hi ha, i ens hi vam estar un munt d’hores. Fins que es va fer de nit. Vam poder veure a Tom, el mascle que mana al camp i que és enorme. I també un munt de mames orangutanes amb les cries. Hi ha moltissimes cries. Des que es va crear el Parc Natural i es va començar a protegir la selva i els primats, cada any la població d’orangutans creix més.
GJE_3797||volanthevist||5835986774 GJE_3677||volanthevist||5835947878

Pel que fa a l’experiència, és molt xula. Els orangutans s’apropen força, i fins i tot molts cops et donen la mà. Però no pots aguantar-ho molta estona, ténen molta força! A Camp Leakey recomanen no dur bosses o motxilles, perquè es pensen que els potes menjar i pots tenir problemes. Vam coincidir amb uns catalans allà i una orangutana els va fotre la motxilla. Tot i que les habilitats negociadores dels guies acostumen a donar fruit, i pots recuperar el que t’han agafat, l’ensurt no te’l treu ningú 😉
GJE_3600||volanthevist||5835381155 GJE_3617||volanthevist||5835939206 Tom||volanthevist||5835425133 GJE_3932||volanthevist||5835394521

El tercer dia vam visitar de baixada el Camp 2, on hi ha menys orangutans pero també menys gent. Tot i la calor sufocant, vam veure uns quants orangutans, flors carnívores i un camaleó.
GJE_4106||volanthevist||5835412855 GJE_4123||volanthevist||5835975278 GJE_3684||volanthevist||5835406769

De tornada a Kumai, al nostre vaixell li va entrar aigua al motor i es va aturar…vam anar a la “deriva” mitja horeta fins que ens va venir a remolcar un altre “Satria”. També força divertida l’experiència 🙂

Kumai és un poble lletget i petit i Pangkalan Bun és una ciutat lletgeta i petita. Res massa interessant per veure. Avui el Jere ha aprofitat per tallar-se el cabell i hem comprat els vols a Bali. Ah, a Pangkalan Bun, la boulangerie que surt a la Lonely és bastant bona! Hi hem fet tots els àpats 🙂

Potser també t'agrada:

3 comments

Víctor 06/20/2011 at 08:13

Què “monus” esteu els 3 a la darrera foto :-P.

Feia uns dies que no us llegia i la veritat que tot i començar el viatge amb el llistó tant alt la primera setmana no sembla pas que el ritme i les coses interessants a veure vagin a la baixa, tot al contrari!
Salut i a continuar gaudint igual la darrera setmana!

Víctor 06/20/2011 at 08:27

Què monus esteu els 3 a la darrera foto!!

No sé qui deia que havieu començat el viatge per lo més xulo perque crec que de moment el nivell és manté com a poc!

Salut i a continuar gaudint com fins ara!

Víctor 06/21/2011 at 08:15

Ja podeu esborrar un dels 2 comentaris que just quan l’he enviat s’ha produit un error i l’he tornat a escriure al veure en un primer moment que no l’havia registrat, tot i que ara veig que si :-P.