Home Illa de Pasqua Dia 1: Arribem a Illa de Pasqua

Dia 1: Arribem a Illa de Pasqua

written by Gemma 11/10/2013

Easter Island-5

Arribar a illa de Pasqua no és Pim-Pam. I si vols que el vol et surti a un preu acceptable, segurament fer una parada entre Barcelona i Santiago de Xile és la millor opció. El nostre vol va ser: BCN – Miami (6 hores a l’aeroport) > Miami – Santiago de Xile (2 hores per canviar d’avió) > Santiago de Xile – Hanga Roa, la capital i únic poble de Rapa Nui.

Tot i que el vol va ser llarguet, no se’ns va fer gens pesat. El destí s’ho valia!

En arribar a l’Illa, (13.30h) ens esperava la propietària de l’hotel on vam dormir (l’hostal Pukao) i la noia de l’agència on haviem llogat el cotxe (Insular). Totes dues amb un collaret de flors, que s’entrega sempre a les persones que arriben a l’illa com a benvinguda.

La noia del cotxe esperava més gent, de manera que vam anar tirant cap a l’hostal i va venir allà al cap d’una estona. L’illa és relativament petita (tipus Menorca) i els seus 4000 habitants viuen en un únic poble, de manera que entre ells es coneixen tots.

De camí a l’hostal, la Maria Isabel ens va ensenyar els quatre punts importants de la ciutat perquè ens poguéssim moure sols sense perdre’ns, i vam passar pel lloc més bonic del poble, Ahu Tahai, on absolutament cada vespre si no plovia vam anar a veure la posta de sol.

L’Hostal Pukao (li dedicarem un altre post) està una mica allunyat del centre del poble com per moure’s a peu, però és ideal si llogues cotxe i busques un lloc tranquil on estar-hi uns quants dies.

Easter Island-7

En arribar a l’hostal, de seguida va arribar la noia del lloguer de cotxes amb el nostre flamant Suzuki Jimny. Li estem agafant molt de carinyo a aquest cotxe! Darrerament l’hem llogat a Zanzibar, Nicaragua i ara a Rapa Nui, i sempre ens ha anat genial.

Un cop instal·lats vam baixar al poble a menjar alguna cosa. Punt important a tenir en compte: menjar a Illa de Pasqua no és barato! (El pressupost també mereixerà un punt apart). Anavem avisats, i per això vam dur a l’illa dos tuppers i vam buscar hotel amb cuina comunitària. Si visites l’illa, és gairebé obligatori! Només hi ha restaurants a Hanga Roa i algun xiringuito d’empanadilles a la platja d’Anakena. De manera que si no portes menjar, has de tornar a la ciutat cada dia per dinar, i és un pal.

Menjar és caret. Ja sigui supermercat o restaurant, allà el nivell de vida és més elevat que a Xile i com que la majoria de coses són importades són més cares que al cotinent. Fins i tot la majoria de comestibles, més cars que a Barcelona.
– Al super o xiringuito: 2 empanadilles 8 euros, una cervesa 4-5 euros, una aigua de litre i mig 2,5 euros i una llauna de tonyina 2,5 euros.
– Al restaurant (cada nit vam anar a un de diferent) ens vam deixar amb un plat i begudes (sense postres) una mitjana de 45-50 euros els dos.

Tornant al primer dia, després de l’ensurt del que ens van cobrar per dues empanades i una aigua, vam anar al cementiri i a l’Ahu Tahai, a veure (sense saber-ho) la que seria la millor posta de sol de tots els dies!

Easter Island-19
Easter Island-43
Easter Island-47
Easter Island-38
Easter Island-25
Easter Island-28
Easter Island-33

Easter Island-35
Els dies a l’Illa de Pasqua s’aprofiten moltissim, perquè el sol surt d’hora (7.30 és de dia, 8.00 surt el sol) i no es pon fins a les 20.45 – 21.00. De manera que a diferència de quan hem anat al sud-est Asiàtic i a les 5 ja es fa fosc, a Rapa Nui el temps s’estira màgicament i les distàncies s’encongeixen, i et permet fer mil o dosmil coses en un sol dia!

Potser també t'agrada:

4 comments

Emilio 11/10/2013 at 18:24

Woooo!!! Ja era hora!!! Molt bonic!!! Esperant mès fotos, que el que ens quedem a casa ho sentim com un petit viatge per estones!!
A veure si poc a poc jubilareu el mini…això fa olor a Suzuki ;-D
Almenys les empanadilles estarien bones no? … esperem més info!!

xavi 11/11/2013 at 07:44

Es un destí unic al mon, aixos es un avans i un després d, una persona que li agradi viatjar. No hi han paraules per descriure.ho.

mariona 11/18/2013 at 16:00

Més , més … 🙂

frizztext 11/18/2013 at 17:23

thank you for sending your MOVE!
photo to my group BLOG IT,
so I could introduce your picture
with credit line and link on my daily blog at
I hope that will support your work!