Home Cuba Dia 2 – De l’Habana a Playa Larga

Dia 2 – De l’Habana a Playa Larga

written by Gemma 12/06/2008

Ascensor hotel Triton||volanthevist||3195476778AscensorChevrolet12 - Cuba 020Dissabte ens llevem cap a les 7 i esmorzem a casa d’Ester abans d’anar a recollir el cotxe.  Mentre mengem papaya, parlem amb una americans  d’Obama, de la crisi i de Barcelona. Ens expliquen que van anar-hi el 89, quan se celebraven 50 anys del final de la guerra civil, i que el seu hotel estava ple de brigadistes internacionals vinguts d’arreu que els explicaven batalletes de la guerra. Amb la conversa (tot i el nostre anglès rudimentari), ens entretenim més del compte i ja anem tard!

Agafem un taxi a l’hotel Inglaterra (8CUC després de regatejar) cap a l’hotel Tritón.  Tardem mitja hora de rellotge en localitzar on hem llogat el cotxe: de l’hotel tritón ens envien al Neotuno (tots dos buits i d’una sobrietat  soviètica), de la recepció a les oficines de l’agència, fins que descobrim que l’hem llogat a un xiringuito que hi ha al davant de l’hotel Neptuno. Quan arribem (30′ més tard de l’hora acordada) diuen que el cotxe encara no hi és. Que l’han de portar d’una alta oficina perquè nosequin numero de referència no els quadra amb nosequin altre. Com que és el primer dia i veníem armats de paciència, no passa res 🙂  Esperem mitja horeta i ens recull un home per fer els papers del cotxe en una altra oficina. I aprenem la primera lliçó del viatge: si no reclames el canvi, et canvien de tema i se’l queden!

Passades les 11, sortim per fi de l’Habana! Hem d’agafar la ocho vías (l’autopista que atravessa el país de punta a punta) i la cosa no és gens fàcil. Ens desviem sense voler cap a Playas del Este, i no trobem la Ocho vías fins passada una hora i mitja! I estem només a 15 km de la Habana! :S Però serà l’únic cop que ens perdrem en tot el viatge! A la ocho vías recollim a doa soldats que fan autoestop, i ja no deixarem de recollir gent en tot el viatge 🙂 Així, com que els indicadors no existeixen a Cuba (si et sembla veure’n un, segur que és un cartell revolucionari…) els autoestopistes ens indiquen quin és el camí bò per anar als llocs. Deixem als soldats poc parladors que es dedicaven a “cumplir misiones” al trencant de La Boca, i girem.Jere menjant cocodril 12 - Cuba 03012 - Cuba 03212 - Cuba 995 12 - Cuba 071

Dinem cocodril al car (28 CUC els dos) restaurant de La Boca abans d’entrar al criadero de cocodrilos (5CUC) per persona. Potser amb gent perd l’encant, però nosaltres hi van anar sols i ens va encantar 🙂 Dos treballadors del criadero ens donen una tarja d’una casa de Playa larga (que ja estava a la guia) per dormir. Com que els portem al poble en el cotxe, ens indiquen. Casa Fefa està plena, però avisa a una amiga seva que té lloc. La platja i les cases a la vora del mar ens encanten, i casa de Dàmaris està en un lloc privilegiat.

12 - Cuba 07912 - Cuba 08712 - Cuba 08912 - Cuba 082Ens instal·lem, sopem llagosta casa de Dàmaris i quedem amb el fill de Fefa per fer submarinisme l’endemà al matí. Estem tan cansats del dia que a les 20.00 ja som al llit! L’endemà a les 9.00 anem a fer submarinisme! Tot i que jo em llevaré a mitjanit…la llagosta no m’ha sentat gaire bé :S

• Casa Particular “Susurros del Mar” 25 CUC Casa de Dàmaris i Nivaldo. marietaymarian@gmail.com nivaldoydamaris@gmail.com TLF casa (01)52252021  mòbil 52840496
  • Casa Particular de Fefa i Casa de Osnedy (el seu fill) 25 CUC . yosvanyspcz@yahoo.es TLF (01) 45987133