Home Bolivia La Paz

La Paz

written by Gemma 06/03/2015

La Paz, Bolivia

Vam arribar a La Paz acollonits. Té tan mala fama i tothom ens havia advertit de tants perills, que vam arribar-hi paranoics, amb els ulls com plats per detectar qualsevol moviment sospitós.

A la guia hi ha un punt extens dedicat a la seguretat i explica des de com evitar segrestos exprés, fins a tècniques que fan servir per robar als guiris o com policies turistics falsos demanen el passaport als turistes i després no els el volen tornar si no és a canvi d’una bona quantitat de calers.

Havent llegit tot això, vam decidir agafar un hotel ESPECTACULAR per booking, en comptes d’anar amb les motxilles buscant hotel com fem sempre. El bus de Copacabana ens va deixar a la terminal del cementiri, i d’allà vam agafar taxi fins a l’Hotel Rosario. De llarg, el millor hotel del viatge (de moment).

Un cop arribats a l’hotel i descarregats trastets, vam anar a fer un tomb. Sense documentació, càmera gran, ni gaires calers. La Paz és enorme, però realment el que es pot visitar està tot al centre, i no cal dedicar-li més d’un dia. Màxim dos si es volen veure museus.

Acaben d’inaugurar tres telefèrics (suïsos) que permeten veure la ciutat des d’una perspectiva interessant. No surten a la guia perquè són molt nous, però per 3 bolivarianos el trajecte es convertiran segur en una de les principals atraccions de La Paz.

Vam agafar el telefèric vermell i després vam passejar pel carrer de la bruixeria, el mercal central i voltants. Aviat t’acabes la zona més “visitable”, però ens va soprendre la intensa vidilla que tenien els carrers de la ciutat. Plens de botigues, mercats i gent amunt i avall.

La Paz

Bolivia

La Paz, Bolivia

I les ciutats amb vida ens encanten! És per això que ens sap una mica de greu la mala fama que té la ciutat. Que és ben merescuda, segur. Però nosaltres ens hi vam trobar molt còmodes, i de fet, quan vam tornar-hi venint de Coroico, vam tenir l’estranya sensació de tornar a casa.

Esperem que quan tornem a La Paz, d’aquí un temps, sigui coneguda per la bona acollida que dóna als visitants, i no per tenir l’índex de criminalitat més elevat del país.